Vanliga frågor

Om du har några frågor som inte besvaras nedan, gå till sektionen Kontakta oss.



Om PokerStars Partners Tillbaka till början
  • Hur fungerar PokerStars Partners?
  • Om du äger eller driver en webbsida med sitt eget domännamn, kan du bli affiliate via PokerStars Partners och marknadsföra våra varumärken, bl.a. PokerStars och Full Tilt Poker. Vi tillhandahåller banners och länkar som du kan använda på din webbsida. Du kan sedan få provision på de spelare du värvar till våra webbplatser.
  • Kostar det något att bli medlem i PokerStars Partners?
  • Nej, absolut inte. Det är helt gratis att anmäla sig till PokerStars Partners.
  • Hur registrerar jag mig för att bli en PokerStars Partner?
  • För att bli en affiliate och kunna marknadsföra PokerStars och/eller Full Tilt Poker, måste du ha ett PokerStarskonto. När du har det, fyller du i och skickar in Ansökningsformulär för PokerStars Affiliate-program. När din ansökan har godkänts kontaktas du via e-post med instruktioner för hur du får tillgång till affiliate-systemet.

    Var god kontrollera att namn och adress på din ansökan exakt matchar uppgifterna på ditt PokerStarskonto. Om de inte matchar, ber vi dig uppdatera ditt konto innan du skickar en ansökan till PokerStars Partners. För att uppdatera kontot, loggar du in på PokerStars och väljer 'Konto’ -> ‘Ändra konto'. Om du behöver hjälp kan du kontakta vår kundtjänst via e-post och ange ditt namn, din postadress och ditt användarnamn på PokerStars. Kundtjänst kan nås på support@pokerstars.eu.
  • Godkänner ni affiliates från USA?
  • Trots att Full Tilt Poker och PokerStars inte längre erbjuder spel om pengar i USA eller dess territorier, godkänner vi affiliates baserade i USA förutsatt att trafiken kommer från andra jurisdiktioner.
  • Måste jag ha ett spelarkonto hos PokerStars?
  • Oavsett land så måste alla som vill marknadsföra PokerStars och/eller Full Tilt Poker ha ett spelarkonto hos PokerStars för att bli en affiliate.

    Namn och adress på ditt PokerStarskonto måste vara korrekt och uppdaterat innan du skickar en ansökan till PokerStars Partners.
  • Varför måste jag ha ett spelarkonto hos PokerStars?
  • Ett spelarkonto hos PokerStars krävs för betalningar. Du behöver inte spela eller göra någon insättning på kontot.
  • Hur och var skapar jag ett PokerStarskonto om jag inte har något?
  • Du kan skapa ett spelarkonto hos PokerStars genom att ladda ner PokerStars programvara.

    Tabellen nedan visar var du kan skapa ett spelarkonto beroende på vilket land du är bosatt i.

    För licensierade marknader gäller att du måste öppna ditt PokerStarskonto under den licensen om du är bosatt i landet som licensen gäller.

    Land Var skapar jag mitt PokerStarskonto?
    Belgien PokerStars.be
    Danmark PokerStars.dk
    Estland PokerStars.ee
    Frankrike PokerStars.fr
    Tyskland PokerStars.eu
    Italien PokerStars.it
    Luxemburg PokerStars.eu
    Nederländerna PokerStars.eu
    Spanien PokerStars.es
    USA PokerStars.net
    Sverige PokerStars.se
    Finland PokerStars.eu
    Polen PokerStars.pl
    Rumänien PokerStars.ro
    Slovenien PokerStars.eu
    Alla andra PokerStars.com

    Viktigt: Full Tilt Poker kan endast marknadsföras som fulltiltpoker.com och fulltiltpoker.eu. Om du bor i ett land som är reglerat genom licens, måste du dock skapa ditt PokerStarskonto med den licensen.

  • Kan jag bli affiliate även om jag inte har någon webbsida?
  • Du måste äga eller driva en webbsida med en toppdomän för att bli en affiliate. Vi accepterar inte affiliates som arbetar offline. Underdomäner och sociala nätverkssidor (Facebook, LinkedIn, Twitter, VK, etc)  är inte kvalificerade för vårt program.
  • Vilka krav ställs på webbsidans innehåll för att bli en affiliate?
  • Vi är ute efter en rimlig mängd kvalitativt innehåll och webbplatsen ska även ge användaren en positiv upplevelse genom tydlig navigering och organisation (menyer, sajtkarta och/eller lämpliga länkar). Användare ska enkelt kunna klicka genom sidorna och hitta den information som de söker.  Webbplatsens innehåll ska vara av intresse för spelarna, och måste därför vara både relevant och regelbundet uppdaterat.
    Vi råder dig att se Paragraf 2.4 av våra Regler och villkor angående restriktioner kring webbsidors innehåll.
  • Jag har flera webbplatser; måste jag skicka en ansökan per webbplats för att marknadsföra era varumärken?
  • Vi rekommenderar att du bara skickar en ansökan för alla dina webbplatser.

    Du får en tracker att använda på alla dina webbplatser. Denna tracker används vid marknadsföring av både PokerStars och Full Tilt Poker.  
  • Hur länge tar det att granska min ansökan?
  • Vi genomför en detaljerad granskning av den information som skickas, inkl. alla webbsidor, innan vi godkänner en ansökan till programmet. Ansökan granskas normalt inom 24 timmar. Det händer dock att en ansökan kräver vidare granskning för att godkännas. Vi förbehåller oss rätten att avslå alla ansökningar som vi anser olämpliga för affiliate-programmet.
  • Godkänner ni under-affiliates?
  • Nej, vi accepterar inga under-affiliates i PokerStars Partners.

Betalningsplaner som erbjuds Tillbaka till början
  • Vilka betalningsplaner erbjuds i PokerStars Partners?
  • PokerStars Partners har en grupperad provisionsstruktur för vinstdelning för alla varumärken och licenser.
    Du tjänar provision baserat på en procentuell andel av den nettointäkt som genereras av de spelare du har värvat. Procentandelen definieras antingen av antal spelare (Real Money Players - RMPs) eller den nettointäkt som genereras under en kalendermånad.
    Nuvarande struktur på PokerStars Partners är följande.

    Tablei
    Notera: I vardera del av dealen - om noll spelare genereras inom en rapportmånad, kommer provisionsandelen att sänkas till 10%
    * Antal spelare, provision och grupper kombineras för de båda klienterna
    ** Antal spelare, provision och grupper är separata för  vardera klient
  • Vad är vinstandel (eller intäktsandel) och hur beräknas den?
  • Med vinstandel tjänar affiliates en procentandel av spelarintäkten. Med vinstandel finns det inga kriterier för att kvalificera sig för provision. Så fort spelaren börjar spela så börjar du tjäna in provision. Den beräknas på månatlig Bruttointäkt minus månatliga Utgifter.
  • Vad räknar ni som en spelare (Real Money Player - RMP)?
  • En RMP är någon som har gjort en insättning för att spela i PokerStars spel om riktiga pengar. Spelare som spelar med låtsaspengar räknas som registreringar (Sign Ups) men blir inte RMPs förrän de gör en insättning.
  • Hur stor procent får jag i vinstandel för mina värvningar?
  • Månatlig vinstandel baseras på hur många spelare du värvar under en kalendermånad. Om du t.ex. värvar 20 spelare i maj, får du 25% provision på den nettointäkt som genereras av de 20 spelarna. Om du i juni bara värvar 2 spelare, får du 15% på nettointäkten för alla 22 spelarna.
  • Vad händer om jag värvar en spelare från något annat land än det land/de länder licensen gäller?
  • Om du värvar en spelare från något annat land än det land/de länder licensen gäller (såsom anges i Betalningstabellen), får du tyvärr ingen provision för den spelaren.
Spåra spelare, marknadsföringskoder och bonuskoder Tillbaka till början
  • Hur spåras spelare till mitt affiliatekonto?
  • Det finns två sätt att spåra spelare till ett affiliatekonto:

     1. Registrering hos någon av våra webbplatser efter att ha spelaren har klickat på en banner eller textlänk som innehåller din tracker/trackingkod.

     2. Genom att din marknadsföringskod anges under registreringsprocessen.
    Viktigt: Marknadsföringskoder kan inte användas på Full Tilt Poker eftersom de inte kan anges i Full Tilt Pokers klient under registreringsprocessen.
  • Vad är en tracker/trackingkod?
  • En tracker/trackingkod är en 8-siffrig unik kod som tilldelas varje affiliate. Den används för att spåra kvalificerade pokerspelare till ditt konto så att din provision kan beräknas.

    En tracker/trackingkod ska användas när spelare hänvisas till våra varumärken via banners eller textlänkar.
  • Kan jag använda mer än bara en trackingkod?
  • Nej, affiliates får bara en enda tracker. För att göra systemet effektivare kan vi inte skapa extra trackingkoder.
  • Vad är en marknadsföringskod?
  • När du har godkänts som affiliate, kommer systemet automatiskt att generera en marknadsföringskod för ditt konto. Din marknadsföringskod består av både bokstäver och siffror, t.ex. PSP1111, till skillnad från en trackingkod som är en 8-siffrig kod.

    Om spelare har inaktiverat cookies eller besöker en annan webbplats innan de registrerar sig så kanske de inte kan spåras till dig. För att detta inte ska hända, kan du ge spelaren en marknadsföringskod att fylla i under registreringsprocessen.
    Viktigt: Marknadsföringskoder kan inte användas på Full Tilt Poker eftersom de inte kan anges i Full Tilt Pokers klient under registreringsprocessen.
  • Kan jag begära fler marknadsföringskoder?
  • Vid registrering tilldelar systemet automatiskt varje affiliate endast en marknadsföringskod. Detta är den enda marknadsföringskod du behöver och inga fler kommer att kunna skapas.
  • Hur lägger jag till min trackingkod i en banner?
  • Vår bannersida är enkel och lätt att följa. När du har valt den banner du vill ha, väljer du bara din tracker/trackingkod från menyn. Koden i html tillhandahålls då automatiskt och du behöver bara kopiera och klistra in denna på din webbplats. Vår bannersida hittar du här.
  • Hur skapar jag en textlänk?
  • Vi erbjuder färdiga textlänkar i vårt affiliate-system. För att börja använda denna funktion loggar du bara in på ditt konto hos PokerStarsPartners och klickar på fliken 'Marketing' och väljer 'Text Links' så får du instruktioner.
    Om du däremot vill skapa egna textlänkar, t.ex. “Gör PokerStars till din hemmaplan för onlinepoker”, och din trackingkod är “12345678”, så kan du använda något som:
    Gör <a href="http://www.pokerstars.se/?source=12345678" >PokerStars</a> till din hemmaplan för onlinepoker.
    Gör PokerStars till din hemmaplan för onlinepoker.

    För Full Tilt Poker måste du ändra URL-destination och ta bort avslutande snedstreck innan du lägger till “?source=YOURTRACKER”. Exempel:

    Gör <a href="http://www.fulltiltpoker.eu/sv?source=12345678" >Full Tilt Poker</a> till din hemmaplan för online poker.
  • Vad är skillnaden mellan en tracker och en marknadsföringskod?
  • En tracker/trackingkod används när spelare laddar ner vår programvara.

    En marknadsföringskod används som extra åtgärd vid registrering för att spelaren ska spåras till ditt konto. 
    Marknadsföringskoder kan ENDAST användas under registreringsprocessen på PokerStars. Det går inte att ange någon marknadsföringskod i Full Tilt Pokers klient under registreringsprocessen.
  • Vad är en bonuskod?
  • En bonuskod kan endast användas på PokerStars för att identifiera insättningsbonusar. När en spelare gör en insättning, kan de ange en bonuskod för att nyttja en bonuskampanj.
    Bonuskoder krävs inte när man gör en insättning på Full Tilt Poker.
    Notera att bonuskoder inte kan användas för att spåra spelare.
    Mer information om våra insättningsbonusar finns på:
    Full Tilt Poker: http://www.fulltiltpoker.eu/sv/promotions
    PokerStars: http://www.pokerstars.se/poker/promotions/
  • Har ni en välkomstbonus för nya spelare? Bonus för första insättningen?
  • På PokerStars är spelare kvalificerade för 100% insättningsbonus när de gör sin första insättning någonsin på PokerStars. De måste ange en bonuskod för att nyttja detta erbjudande. Notera att bonuskoden kan variera beroende på PokerStars-licens.


    På Full Tilt Poker behövs ingen bonuskod. Spelare får automatiskt 100% bonus upp till $600 när de gör sin första insättning.
  • Min kompis spelar redan på PokerStars och/eller Full Tilt Poker med låtsaspengar; kan jag tjäna på honom om han börjar spela med riktiga pengar?
  • Nej, endast ett konto tillåts per spelare och existerande konton kan inte tillskrivas din affiliate-kod.
  • Kan ni säga om en specifik spelare kan spåras till mitt affiliate-konto?
  • P.g.a. vår sekretesspolicy får vi inte avslöja om en spelares konto är kopplat till en affiliate. Om du loggar in på sidan PokerStarsPartners.com, kan du under fliken "Tracking" få en affiliate-rapport där du ser antal värvade spelare per månad. Du har då även möjlighet att se din statistik under datumintervall eller år.
  • Om en av mina spelare inte spårade sitt konto till min webbsida, kan ni då spåra det manuellt?
  • Det ligger helt på Affiliatens ansvar att korrekt trackingkod och marknadsföringskod används på dennes webbsidor. Vi ansvarar inte för felhänvisningar orsakade av felaktig eller ofullständig tracking. Vi kan inte spåra om någon manuellt eller ändra tracking ID på spelares konton.
  • Hur vet jag att min trackingkod fungerar som den ska, jag ser inga hänvisningar i min affiliate-rapport?
  • Om du använder de banners som tillhandahålls på PokerStars Partners webbplats, så erbjuder vi en annonsrapport som visar statistik för klick specifikt via banners. Det betyder att din tracker fungerar.

    Om du använder textlänkar, logos och landningssidor, ber vi dig skicka URL och exakt placering av länkarna som innehåller din tracker så kan vi granska dem för tekniska problem.

Marknadsföring Tillbaka till början

  • Vilken typ av marknadsföringsmaterial får jag?
  • Vi erbjuder dig alla verktyg du behöver för att marknadsföra Full Tilt Poker och PokerStars och locka spelare. Du kan välja bland en mängd flerspråkiga banners, textlänkar och landningssidor. Läs mer om vårt marknadsföringsmaterial här.

    Vi tillhandahåller dig med länkar till banners som ligger på vår webbplats. Då behöver du inte fundera över bandbredd, utan kan överlåta sådant på oss. Dessutom uppdateras våra banners hela tiden, så du slipper besväret med att ändra banners varje månad. Med vårt inbyggda tracking-system, kan du se hur många registreringar du genererar varje dag.
  • Hur ser PokerStars Partners på marknadsföring via e-post eller forum?
  • Vi tolererar inte någon form av skräppost, vare sig via e-post, forum eller bloggkommentarer. Vi sätter stolthet i vår verksamhets integritet och tolererar under inga omständigheter sådan marknadsföring av våra varumärken. Rapporter om skräppost från affiliates ska omedelbart skickas till affiliates@pokerstarspartners.com så att vi kan vidta åtgärder snabbt.
  • Tillåter ni rakeback?
  • P.g.a. vår sekretesspolicy och med hänsyn till annan problematik, tillåter vi inte rakeback. Istället för rakeback, föredrar PokerStars och Full Tilt Poker att helt enkelt erbjuda branschens bästa "grundrake" och ett omfattande VIP-program med högst värde på sina förmåner.

    Mer information om våra VIP-program finns på:
    PokerStars: http://www.pokerstars.se/vip/
    Full Tilt Poker: http://www.fulltiltpoker.eu/sv/edge
  • Hur blir jag uppdaterad med era aktuella kampanjer så att jag kan informera mina spelare?
  • Vi släpper hela tiden nya och spännande kampanjer för våra spelare. Dessa annonseras till våra affiliates via nyhetsbrev. Du kan även hålla koll på kampanjsidorna för senaste nytt:
    PokerStars: http://www.pokerstars.se/poker/promotions/
    Full Tilt Poker: http://www.fulltiltpoker.eu/sv/promotions
  • Kan jag skapa mina egna banners?
  • Ja, du kan välja att designa själv utifrån våra strikta riktlinjer, men innan publicering måste du få godkännande av vår annons- och designavdelning. Du kan kontakta affiliates@pokerstarspartners.com för mer information.
  • Vilken sorts incitament kan jag erbjuda mina spelare?
  • Vår sekretesspolicy tillåter inte att vi lämnar ut spelarspecifik information, så individuella incitament kan inte ges till dina spelare.

    Affiliates kan endast marknadsföra de bonusar och kampanjer som är tillgängliga för allmänheten, och som annonseras på vår webbplats.

    För mer information om detta, se paragraf 6.6 i våra regler och villkor
  • Kan jag erbjuda gratisturneringar för mina spelare?
  • Kampanjevent såsom gratisturneringar och extra prispengar erbjuds endast till affiliates som har genererat väldigt många spelare.
    När du har godkänts som affiliate kan vi däremot ge dig kontoprivilegier för att skapa dina egna privata turneringar. Notera att denna funktion endast gäller turneringar med inköp.
  • Kontakta affiliates@pokerstarspartners.com om detta är något som intresserar dig.

Betalningar och rapporter Tillbaka till början
  • Hur får jag betalt? Finns det ett lägsta provisionsbelopp som jag måste nå för att få min utbetalning?
  • Provisioner till affiliates för både PokerStars och Full Tilt Poker betalas ut med betalningsmetoder som beror på licensen för ditt PokerStarskonto.
    Se tabellen nedan för mer om betalningsmetoder:
    Licens för dittspelarkonto Betalningsmetod Valuta Minimikrav för utbetalning Kommentarer
    .FR Direkt till bankkonto EUR 100 EUR Banköverföring
    .IT Direkt till bankkonto EUR 100 EUR
    .COM - endast USA Direkt till bankkonto USD 150 USD
    .COM Spelarkonto USD Inget minimum Klicka här för tillgängliga alternativ och information om uttag.
    .DK Spelarkonto USD Inget minimum
    .EE Spelarkonto USD Inget minimum
    .BE Spelarkonto USD Inget minimum
    .ES Spelarkonto EUR Inget minimum


    För att börja få utbetalningarna, måste affiliates fylla i formuläret KYC (Know Your Customer) och tillhandahålla bankinformation och dokument för identifikation och adressverifiering. Kontakta affiliates@pokerstarspartners.com för mer information.
  • När får jag min utbetalning?
  • Betalningar till affiliates behandlas inom 30 dagar från slutet av den månad som provisionen tjänats.  Om du t.ex. genererar provision i januari så betalas den ut i slutet av februari.
  • Hur spårar jag mina värvade spelare per månad?
  • Om du loggar in på sidan PokerStarsPartners.com, kan du under fliken "Tracking" få din affiliate-rapport där du ser antal värvade spelare per månad, uppdelade per varumärke och tracker. Du har då även möjlighet att se din statistik under datumintervall eller år.
  • Hur spårar jag bannerstatistik?
  • Om du loggar in på sidan PokerStarsPartners.com, kan du under fliken "Tracking" få en annons-rapport. Rapporten visar antal klick och annan data specifik för banners. Du kan även se registreringar från banner-klick.
    För närvarande erbjuder vi inte statistikrapporter för textlänkar, landningssidor eller logotyper.
  • När jag begär min affiliate-rapport, får jag felet "time out". Vad är problemet?
  • Felet "time out" betyder oftast att rapport-databasen är upptagen p.g.a. att många rapporter begärs av andra affiliates samtidigt. Försök att begära din rapport igen om några minuter eller, om din rapport är stor, begär den i enskilda månader.

    Om problemet kvarstår, kontakta affiliates@pokerstarspartners.com med skärmdumpar av de rapportalternativ du har valt samt felmeddelandet.

    Uppge även information om följande för att hjälpa oss förstå problemet:

    1) Operativsystem och version (t.ex. Windows 8 / iOS / MAC OS)
    2) Webbläsare och version (t.ex. IE / Safari / Chrome / Firefox)

Gemensamt affiliate-program med Full Tilt Poker Tillbaka till början
  • Hur kan jag börja marknadsföra Full Tilt Poker?
  • Notera att affiliates som vill marknadsföra Full Tilt Poker måste ha ett konto hos www.pokerstarspartners.se. För att öppna ett konto hos PokerStarsPartners måste du ha ett spelarkonto hos PokerStars, även om målet är att bara marknadsföra Full Tilt Poker.

    Om du redan har ett konto hos PokerStars Partners, behöver du inte skicka någon ny ansökan. De trackers som skickats från PokerStarsPartners.com kan användas för både PokerStars och Full Tilt Poker.  Du måste bara justera URL-destinationen.

    Vårt system sorterar ut spelare automatiskt beroende på URL-destination och du betalas utifrån detta.
  • Jag har ett gammalt affiliate-konto för Full Tilt Poker, kan jag använda det?
  • Notera att gamla affiliate-konton för Full Tilt Poker inte längre är giltiga.  Affiliates som vill marknadsföra Full Tilt Poker måste ha ett konto hos www.pokerstarspartners.se. Se sektionen 'Om PokerStars Partners' för mer om hur du registrerar dig.
  • Måste jag marknadsföra båda varumärkena?
  • Du kan välja att marknadsföra PokerStars eller Full Tilt Poker eller båda på din webbplats.
  • Kan jag använda trackers från mitt gamla affiliate-konto för Full Tilt Poker?
  • Notera att gamla affiliate-konton för Full Tilt Poker inte längre är giltiga och därför kan du inte heller använda gamla trackers.
  • Hur får jag trackers för att börja marknadsföra Full Tilt Poker?
  • Den tracker som finns på ditt konto hos PokerStarsPartners kan användas för både PokerStars och Full Tilt Poker. Du måste bara justera URL-destinationen och ta bort avslutande snedstreck innan du lägger till “?source=YOURTRACKER”. Exempel:

    http://www.fulltiltpoker.eu/sv/affiliates/ten-free?source=YOURTRACKER

    Affiliates får bara en tracker. Vi kan inte skapa extra koder för att spåra spelare på PokerStars eller Full Tilt Poker separat. Vårt system sorterar ut spelare automatiskt beroende på URL-destination och du betalas utifrån detta.

    Dessutom har affiliate-rapporten en separat sektion som visar registreringar på Full Tilt Poker.
  • Hur får jag marknadsföringskoder för Full Tilt Poker?
  • Marknadsföringskoder kan inte användas på Full Tilt Poker eftersom de inte kan anges i Full Tilt Pokers klient under registreringsprocessen.
  • Marknadsföringskoder i ditt konto hos PokerStarsPartners kan endast användas på PokerStars. 
  • Vilka betalningsplaner erbjuds för registreringar på Full Tilt Poker?
  • Se sektionen Betalningsplan på denna sida
  • Hur betalas min provision för Full Tilt Poker?
  • Se tabellen med betalningsmetoder i sektionen "Betalnningar och rapporter" på denna sida.
  • Hur spårar jag mina värvade Full Tilt Poker-spelare per månad?
  • Om du loggar in på sidan PokerStarsPartners.com, kan du under fliken "Tracking" få en affiliate-rapport där du ser antal värvade spelare per månad. Du har då även möjlighet att se din statistik under datumintervall eller år.
    Rapporten sorterar dina spelare automatiskt så att du kan se vilka som kommer från Full Tilt Poker resp. PokerStars.
  • Kan jag hänvisa spelare till Full Tilt Poker även om de redan har ett PokerStarskonto?
  • En spelare som skapar ett konto både hos Full Tilt Poker och PokerStars, räknas som två separata spelkonton vid beräkning av provision.
    Du kan hänvisa spelare till Full Tilt Poker så länge de inte redan har ett konto där, oavsett om de har ett konto hos PokerStars.

    Kan jag hänvisa spelare från licensierade länder till Full Tilt Poker? Du kan endast marknadsföra Full Tilt Poker till de jurisdiktioner som ingår under licenserna fulltiltpoker.com och fulltiltpoker.eu. Full Tilt Poker kan inte marknadsföras till invånare i följande länder:
    Spanien, Frankrike, Italien, Belgien, Danmark, Estland samt USA och dess territorier.
  • Om jag är bosatt i ett licensierat land, kan jag ändå marknadsföra Full Tilt Poker?
  • Ja, du kan marknadsföra fulltiltpoker.com och fulltiltpoker.eu. Om du bor i ett land som är reglerat genom licens, måste du dock skapa ditt PokerStarskonto med den licensen.

    För mer information, se tabellen med betalningsmetoder i sektionen "Betalningar och rapporter" på denna sida.

    Tillåter ni rakeback på Full Tilt Poker?

    Rational Group som driver PokerStars övertog vissa av Full Tilt Pokers tillgångar som en del av en förlikning med US Department of Justice Southern District of New York. Förlikningen inkluderade inte ansvar för tidigare kontraktsuppgörelser med affiliates som tidigare kan ha gett dem provision.

    Utan dessa kontraktsuppgörelser erbjuder Full Tilt Poker inte längre rakeback till spelare. Istället har Full Tilt Poker lanserat ett nytt spännande VIP-program kallat 'EDGE'.

    Läs mer om EDGE på vår hemsida:

    http://www.fulltiltpoker.eu/sv/edge
  • Vad händer med spelare under det gamla affiliate-programmet för Full Tilt Poker?
  • I uppgörelsen med USA:s justitiedepartment, övertog inte Rational Group något ansvar för Full Tilt Group (förutom icke-amerikanska spelares saldon) och inte heller ansvar för några tidigare affärsavtal som företag under Full Tilt Poker kan ha haft med affiliates.  Spel på sådana existerande konton omfattas därför inte längre av ev. avtal mellan affiliates och de f.d. ägarna av Full Tilt Poker.
  • Vad händer med innestående provision från det gamla affiliate-programmet för Full Tilt Poker?
  • Rational Group som även driver PokerStars övertog vissa av Full Tilt Pokers tillgångar som en del av en förlikning med US Department of Justice Southern District of New York. Förlikningen inkluderade inte ansvar för tidigare kontraktsuppgörelser.

    Om du har ett kontrakt med något annat företag än Rational Group, så måste du kontakta det företaget för att kunna få dina pengar.
  •  Hur får jag marknadsföringsmaterial för Full Tilt Poker?
  • Du får tillgång till allt marknadsföringsmaterial (banners, logotyper, landningssidor och textlänkar) för att marknadsföra Full Tilt Poker eller PokerStars genom att logga in på ditt konto hos PokerStarsPartners och gå till fliken 'Marknadsföring'.

    Läs mer om vårt marknadsföringsmaterial här.

Kundtjänst Tillbaka till början
  • Var får jag hjälp?
  • Ditt företag är viktigt för oss och vi vill vara säkra på att du är nöjd med vår tjänst. Om du har frågor, kommentarer eller problem, ska du inte tveka att kontakta affiliates@pokerstarspartners.com.
  • Kan jag bifoga något till affiliates@pokerstarspartners.com?
  • Du kan inte bifoga något genom formuläret Kontaka oss på PokerStarsPartners.se, men du kan bifoga något med e-post genom ditt e-postprogram. Notera att maximal filstorlek som tillåts är 1 MB. Om din fil är större än så, ber vi dig komprimera den eller dela den på flera mail.
  • Jag har glömt lösenordet till mitt affiliate-konto, hur får jag ett nytt?
  • För att återställa lösenordet till ditt affiliate-konto, går du till www.pokerstarspartners.com och klickar på “Forgot your Password” uppe i högra hörnet. Fyll i användarnamn och e-postadress och klicka på knappen “Submit”. Instruktioner kommer då att skickas till din e-postadress. Följ dessa instruktioner för att återställa ditt lösenord.
  • Jag kan inte logga in på mitt affiliate-konto, jag har glömt mitt användarnamn.
  • För att återställa ditt användarnamn på PokerStars, måste du först kontakta kundtjänst via e-post till support@pokerstars.eu
    Var god uppge följande information i ditt mail för att verifiera ditt konto:
    -Fullständigt namn
    -E-postadress
    När du har tillgång till ditt PokerStarskonto igen, kontaktar du affiliates@pokerstarspartners.com från den e-postadress som finns registrerad på ditt PokerStarskonto, med ditt användarnamn och valfri annan information som du vill att vi ska uppdatera i affiliate-systemet.
  • Jag kan inte logga in på mitt affiliate-konto, när jag återställer lösenordet får jag meddelandet att e-postadress eller användarnamn är ogiltigt?
  • Detta beror troligen på att dina kontouppgifter inte matchar informationen på ditt PokerStarskonto, eller att du använder en annan e-postadress.

    För att lösa detta, uppdaterar du dina personuppgifter på PokerStars genom att välja 'Konto' -> 'Ändra konto'. När du har gjort det, kontaktar du affiliates@pokerstarspartners.com från den e-postadress som finns registrerad på ditt PokerStarskonto, med ditt användarnamn och valfri annan information som du vill att vi ska uppdatera i affiliate-systemet.

Tillbaka till början